27 Temmuz 2016 Çarşamba

Japonya’da Kreş Başvuru Sistemi

 Kaç gündür illa günün anlam ve önemine uydurmam gerekmiş gibi yeni yıl yeni yıl,Japonya’da yeni yıl diye düşünüp durdum.Fazla düşününce de insanın aklına öyle okunası bişey gelmiyor.Aman zaten Japonya’nın yeni yılını azıcık google amcaya danışırsanız,birçok yerden öğrenirsiniz.(Niye amcaysa!?) Onun için ben size huzurlu sağlıklı mutlu bol kazançlı bir yeni yıl dileyerekten, Japonya’daki yeni yılı es geçiyor ve kaç zamandır yazmak istediğim kreş mevzusuna değinmek istiyorum.
Öncelikle Japonya’da bakıcı diye birşey yok.Yani ben henüz herhangi bir eğitimi,sertifikası olmayan yabancı birine çocuğunu bırakıp işe giden Japon hiç görmedim.Aslına bakarsanız kreşler dolu,aylarca sıra bekleniyor falan ve bakıcı olsa birçok sorun çözülecek.Ama insanlar kreş bulabilmek için ince hesaplar yaparak,oturdukları yerden daha kolay kreş bulabilecekleri yerlere taşınarak,ellerinden gelen gelmeyen herşeyi yaparak çocuğunu kreşe yerleştirmeye çalışıyor.
 Belki niyeki diyebilirsiniz.Biz Türk milleti için, birine kanımız ısındımı akan sular duruyor.Güvenebiliyoruz.Ama Japonlar öyle değil.Şüpheci demek doğru olur mu bilmiyorum ama sağlamcılar.Belki bu yüzden.Sebebi her neyse ben bu konuda Japon tarafını tutacağım açıkçası..Kanım da ısınsa,içim de tutuşsa en değerlimi tanımadığım birisiyle hergün saatlerce baş başa bırakamayacak olanlardanım.Gerçi ben biraz manyağım.Tanıdıklarımla bıraksam bile sanki benden başka O’na kimse bakamayacakmış gibi,aklımdan bir saniye bile çıkmadan eve koşa koşa dönenlerdenim.Of evet söylemeyin biliyorum normal değilim..Neyse konumuz bu değil.   :S
 Japonya’daki kreşleri anlatacaktım.Şimdi Japonya’daki kreşler önce “Devletten onaylı olanlar” ve “Olmayanlar” diye ikiye ayrılıyor.Dikkat ederseniz özel ve devlet diye değil.Onaylı olmayanların hepsi özel tabi ama Onaylı olanlar da yine kendi içinde “özel” ve “devlet” diye ayrılıyor.
 Peki herkes çocuğunu nereye sokmaya uğraşıyor?Siz olsanız?Onaylı olsun param varsa özel olsun tabiki değil mi? Öyle tabi ama Japonya’da değil dostlar.
 Kreşlerin özelliğini anlatmam gerekirse devletten onaysız olan kreşler pahalı olanlar.Yani bizim özel anlayışımıza uygun olanlar.Ama gel gör ki buradaki eğitmenler diplomalı öğretmenler değil,çocuk yetiştirme deneyimi olan anneler.Part time olarak çalışan teyzeler.Yani bakıcı teyzeler!
 Oysaki devletten onaylı kreşlerdeki eğitmenler diplomalı eğitimli ve en önemlisi herhangi bir kaza yada acil durumda da ne yapılması gerektiğini bilen insanlar.Üstelik devletten onaylı kreşlerin özeli de devleti de aynı ücret.Ve bu ücret ebeveynin gelir durumuna göre belirleniyor.Yani kreşi devlet mi çalıştırıyor,özel bir şirket mi tek fark bu!Genelde onaysız kreşlerden kat kat daua ucuza geliyor.Peki onaysız kreşler bu kadar pahalı ya kuş mu konduruyorlar derseniz,valla özellikle birkaçını gidip görmüş biri olarak o da yok..Pek birşey farketmiyor yani.Hatta bunun içinde tam bakıcı anlamında ev ortamında 2,3 kişi toplanıp 5,10 çocuğa bakanlar falan da var.Ha çok çok özel çok çok pahalı yerler vardır,çok çok özel eğitimleri vardır onu bilemiyorum.Meyra kreş yaşını geçmeden hayalperest kocam film milm derken parayı bulursa öğreniriz inşallah 🙂
 Şimdi bir daha soruyorum.Hangisini seçiyorsunuz?Tabiki onaylı olsun taştan olsun,devlet mevlet önemli değil değil mi?E o zaman herkes onaylı kreşlere gitsin!!!Ah keşke gitsin işte ama öyle olmuyor.Kreşe girmek için puanlama sistemi var.Anne baba puan kazanmak zorunda.Yakında çocuğa bakacak akraba var mı?Yoksa artı bilmemkaç puan.Anne baba ikisi de kadrolu mu çalışıyor?Evetse artı bilmemkaç puan.Yani çocuğu illaki bırakacan başka yolu yok puanları.Tersi de eksi puan tabiki.Yine mi olmadı!E işe gitmen lazım! O zaman üstüne bi dünya para verip devleten onaysız özel yuvaya veriyosun yavrunu.Birkaç ay orda mı kaldı?Bu sefer bu da sana onaylı yuvaya girebilmek için artı puan olarak geri dönüyor.
  İşte böyle üç beş ayda bir üniversite seçer gibi puanlarını toplayıp,tercihlerini yazıp,bulunduğun yerin belediyesine başvuru yapıyorsun.Puanın yeterse,sıran gelirse kaydını yaptırıyorsun.Neyseki bu arada işin seni bekliyor.
 İşte böyle.Mevzu çocuğun olunca herşey zor tabi ama böyle anlatınca “Amaaan ne zahmetmiş öyle!Biz yine iyiymişiz.” diye düşünenler oldu eminim.Evet herşey baştan aşşağı zahmet bu memlekette ama asıl iyi olan ne biliyor musunuz? Devlet kreşi diyorum,ucuz diyorum… Öğretmeni çocuğumun kulağını çekermi,elinden ekmeğini alırlarmı,ne yer ne içer…diye gözün arkada kalmıyor diyorum.Keşke benim memleketim de böyle olsa da bu Caponlara anlatsam öve öve bitiremesem diyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder